"Η άλωση της Τριπολιτσάς εστάθη το πρώτον θεμέλιον της λευτεριάς μας"
«Η άλωση της Τριπολιτσάς εστάθη το πρώτον θεμέλιον της λευτεριάς μας. Τότε εφοβήθη ο Τούρκος· τότε ελπίσαμεν και ημείς εις την σωτηρίαν μας». Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης στην «Διήγησιν Συμβάντων της Ελληνικής Φυλής» , τα απομνημονεύματά του δηλαδή, τα οποία υπαγόρευσε στον Γεώργιο Τερτσέτη, μιλά εκτενώς για την πολιορκία και την άλωση της Τριπολιτσάς, την οποία θεωρεί κορυφαία στιγμή της Επανάστασης. Ο Γέρος, Θεωρούσε την Τριπολιτσά «καρδιά του Μοριά», γιατί εκεί βρίσκονταν το τουρκικό διοικητικό και στρατιωτικό κέντρο. Έλεγε χαρακτηριστικά πως αν δεν έπεφτε η Τριπολιτσά, δεν θα στερεωνόταν η Επανάσταση. «Την Τριπολιτσά, οπού την είχε τόσα χρόνια ποθητή ο λογισμός μου, την εκυρίεψα· έκαμα την προσευχήν μου· εδάκρυσαν τα μάτια μου· είπα· "Θεέ μου, εδόθη η νίκη, και από την ημέρα αυτήν η Πατρίς μας ελευθερώθη". Εγώ δεν έβλεπα ούτε σπίτια, ούτε πλούτη, ούτε τίποτε· έβλεπα μόνον Πατρίδα· και όλα τα άλλα δεν με μέλλανε. Εγένετο τότε σκοτωμός μεγάλος· επήραν οι Έλληνες πολύ π...