Τα ΕΛΤΑ, Ελληνικά Ταχυδρομεία, ανακοίνωσαν λουκέτο σε 204 καταστήματα τους.
Μιλάμε για το 18% περίπου των συνολικών καταστημάτων που εξυπηρετούν τον Έλληνα πολίτη, ιδιαίτερα στην επαρχία.
Ο ρόλος των ΕΛΤΑ:
Τα ΕΛΤΑ για δεκαετίες παρέχουν πληρωμές συντάξεων και επιδομάτων, όπως για παράδειγμα ΟΓΑ και ΙΚΑ. Πραγματοποιούν μεταφορές χρημάτων με εμβάσματα και ταχυπληρωμές. Καθώς εξυπηρετούν επίσης πληρωμές λογαριασμών ΔΕΚΟ και άλλων οργανισμών.
Καταλαβαίνετε, πως για χιλιάδες κατοίκους χωριών και ακριτικών περιοχών τα ΕΛΤΑ είναι
ουσιαστικά η “τράπεζά τους”.
Το δίκτυο των ΕΛΤΑ φτάνει ακόμη και στα πιο απομακρυσμένα χωριά και νησιά. Ο ταχυδρόμος δεν φέρνει μόνο γράμματα, αλλά είναι επιφορτισμένος με της συντάξεις των ηλικιωμένων. Διανέμονται ενημερωτικά έντυπα, παρέχεται βοήθεια ή πληροφόρηση σε ανθρώπους που δεν έχουν εύκολη πρόσβαση σε δημόσιες υπηρεσίες.
Έτσι, το λουκέτο σε εκατοντάδες ΕΛΤΑ, τα οποία διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην κοινωνική συνοχή, βλάπτει τα μέγιστα την επαρχία που στενάζει.
Το κράτος των Αθηνών, κάνει τα πάντα για να ενισχύσει το τέρας της αστικοποίησης στην χώρα μας με την υπόθεση των ΕΛΤΑ να είναι μια νέα μαχαιριά στην επαρχία που ήδη αιμορραγεί δημογραφικά με την υπογεννητικότητα.
Η κυβέρνηση αντί να δίνει λύσεις και να ενισχύει τα χωριά μας, κάνει τα πάντα να γράψει τον επίλογο τους.
Οι αντιδράσεις και οι φόβοι των τοπικών αρχών:
Οι τοπικές, δημοτικές αρχές, ειδικά σε επαρχιακές και απομακρυσμένες περιοχές, ήδη έχουν αρχίσει να αντιδρούν έντονα και να καταγγέλλουν ότι το λουκέτο αφήνει περιοχές χωρίς επαρκή ταχυδρομική εξυπηρέτηση. Σε κάποιες περιοχές, αναφέρεται πως θα παραμείνει μόνο ένα κατάστημα ΕΛΤΑ στο νομό, γεγονός που προκαλεί ανησυχία για την πρόσβαση των πολιτών σε υπηρεσίες.
Στον Δήμος Ερμιονίδας, το Δημοτικό Συμβούλιο εξέφρασε «έντονη διαμαρτυρία, δυσαρέσκεια και αντίθεση» για το ενδεχόμενο κλείσιμο του τοπικού υποκαταστήματος των ΕΛΤΑ και τη συρρίκνωση του δικτύου εξυπηρέτησης στην επαρχία.
Στη Χαλανδρίτσα , του Δήμου Ερύμανθου Αχαΐας, ο δήμαρχος και φορείς έστειλαν επιστολή προς τη διοίκηση των ΕΛΤΑ ζητώντας άμεση ανάκληση της απόφασης για κλείσιμο του μοναδικού καταστήματος στην περιοχή, λόγω του ότι «αναμένεται να επηρεάσει ανεπανόρθωτα την καθημερινότητα των κατοίκων».
Σύμφωνα με ρεπορτάζ, δήμαρχοι σε περιοχές της Αττικής, της Αχαΐας, της Ηλείας, της Αιτωλοακαρνανίας, της Χαλκιδικής και σε νησιωτικές περιοχές κατήγγειλαν ότι θα μείνουν χωρίς επαρκή ταχυδρομική εξυπηρέτηση, με χαρακτηριστική περίπτωση τη Δήμο της Ανατολικής Αττικής όπου κλείνουν ταχυδρομικές δομές σε Βάρκιζα, Παιανία και Καλύβια Θορικού.
Οι δήμοι τονίζουν ότι τα ΕΛΤΑ δεν είναι απλώς ένα κατάστημα, αλλά είναι ζωτικής σημασίας δομή για την καθημερινότητα των πολιτών.
Σε δεκάδες περιοχές, ειδικά στην ύπαιθρο, το τοπικό υποκατάστημα είναι η μόνη δημόσια υπηρεσία που απομένει.
Οι πρώτοι που πλήττονται είναι οι ηλικιωμένοι, οι άνθρωποι χωρίς πρόσβαση σε ψηφιακά μέσα και οι κάτοικοι ορεινών ή νησιωτικών περιοχών.
Η πληρωμή συντάξεων, η αποστολή εγγράφων ή η είσπραξη επιδομάτων γίνεται για πολλούς μόνο μέσω ΕΛΤΑ.
Η κατάργηση αυτής της δυνατότητας θα αφήσει τους ανθρώπους αυτούς έξω από τον κοινωνικό και οικονομικό χάρτη.
Η απόφαση να μείνει, σε κάποιους νομούς, μόνο ένα ταχυδρομείο προκαλεί οργή. Πώς θα εξυπηρετηθούν οι κάτοικοι των ορεινών χωριών ή των νησιών;
Η τοπική αυτοδιοίκηση ζητά επανεξέταση του σχεδίου και διάλογο με την κεντρική διοίκηση, προτού χαθούν οριστικά υποδομές δεκαετιών.
Γιατί όμως συμβαίνει αυτό;
Η διοίκηση ενημερώνει πως: Ο βασικός λόγος είναι η συνεχιζόμενη πτώση του όγκου αλληλογραφίας με μια μείωση που έχει φτάσει περίπου 80 %. Τα καταστήματα με περιορισμένο όγκο συναλλαγών έχουν υψηλό κόστος λειτουργίας σε σχέση με τα έσοδά τους, κάτι που δεν είναι βιώσιμο για την εταιρεία.
Η επιχείρηση επιδιώκει να μεταβεί σε ένα πιο “ελαφρύ”, τεχνολογικά υποστηριζόμενο μοντέλο εξυπηρέτησης, με έμφαση στην αποδοτικότητα.
Τέλος, Μπορεί όντως τα ΕΛΤΑ να έχουν ανάγκη από εξυγίανση, αλλά πρέπει να βρεθεί ένας ανθρώπινος και φιλικός προς την ελληνική επαρχία τρόπος, που δεν θα παραπέμπει σε εγκατάλειψη των περιοχών που δεν βρίσκονται κοντά στην Αθήνα.
Ποιος μπορεί να είναι αυτός ο τρόπος, ίσως η δημιουργία κινητών μονάδων ΕΛΤΑ για απομακρυσμένες περιοχές όπως έχουν ζητήσει ορισμένοι τοπικοί φορείς ή Συνεργασίες με τους δήμους για φιλοξενία ταχυδρομικών υπηρεσιών σε δημοτικά κτίρια.
Το σίγουρο είναι πως λύσεις υπάρχουν, όπου υπάρχει η θέληση.

Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου